ISUZU MT-134Q BANGLADESH REVIEW
ISUZU MT-134Q Bangladesh
Engine:: 6HK1-TCN 6 Cylinder 7790cc Over Headcam Engine
240Ps with 706Nm Torque
Pros: Powerful Turbocharged Engine
Smooth Ready Pick up
Long Chassis
Lower Price (40+Lac Asking)
Cons: No Air Suspension
No ABS
No Retarder
No Disc Breakes
It is new on the streets of Bangladesh. The easiest way to identify it is its rim, which is basically 10 bolts. Generally the Hino 1 or the Isuzu LT-1333 P8 Bolt Rim. The 790 cc cylinders have a turbocharged diesel engine. Japanese brands' turbo charged engine, enough for the road to shake.
Able to lift 0-80 very quickly. This bus is roughly 12 meters tall.
But sadly there is no air suspension, ABS and returners. That's the bad side of this car.
In this budget, its compatitors are Ashok Leyland 12mph, Isuzu LT-13P, Hino Ek-1 Joe and Man CLA-280
There is a lot of difference between the valuation. Ashok Leyland 12m FE is roughly around 40 million, which includes Turbo Charge, Returns and ABS. Just the engine's power is a little less (225 horsepower) but it does not have any effect. On the other hand, there is no such thing as saying in the Hino Ek-1 package of 56 lakhs. But the natural pickup of the natural assyrate engine is cool. And the man CLA-280 engine powered but could not get a lot of advantage. And the Isuzu LT-13P is a pick-up pickup, but it is good to take the speed. Now see how much this MT-134Q can achieve.
ISUZU MT-134Q (BANGLA)
বাংলাদেশের রাস্তায় এটি নতুন। এটি চেনার সব থেকে সহজ উপায় হল এর রিম, যেটা মূলত ১০ টি বোল্টের। সাধারণত হিনো ১যে বা ইসুজু এলটি-১৩৩পি ৮ বোল্টের রিম। ৭৭৯০ সিসির ৬ সিলিন্ডারের টার্বোচার্জড ডিজেল ইঞ্জিন। জাপানি ব্রান্ডের টার্বো চার্জড ইঞ্জিন, রাস্তা কাঁপানোর জন্য যথেষ্ট।
খুব দ্রুত ০-৮০ উঠাতে সক্ষম। মোটামুটি ১২ মিটার লম্বা এই বাস।
কিন্তু দুঃখের বিষয় এটায় এয়ার সাসপেনশন, এবিএস ও রিটার্ডার কিছুই নেই। এটাই এই গাড়ির খারাপ দিক।
এই বাজেটে এর কম্পিটিটর হচ্ছে অশোক লিল্যান্ড ১২মি এফই , ইসুজু এলটি-১৩৩পি, হিনো একে-১যে ও ম্যান সিএলএ-২৮০
এদের মধ্যে মূল্যমানের অনেক পার্থক্য। অশোক লিল্যান্ড ১২মি এফই মোটামুটি ৪০ লাখের আশেপাশে যা টার্বো চার্জড, রিটার্ডার ও এবিএস সংবলিত। শুধু ইঞ্জিন এর ক্ষমতা কিছু কম (২২৫ হর্স পাওয়ার) কিন্তু সেটা খুব একটা প্রভাব ফেলে না। অপর দিকে হিনো একে-১যে ৫৬ লাখ টাকার প্যাকেজে বলার মতো বিশেষ কিছু নেই। তবে ন্যাচারালি অ্যাসপাইরেটেড ইঞ্জিনের কারেন্ট পিকআপ দুর্দান্ত । আর ম্যান সিএলএ-২৮০ এর ইঞ্জিন পাওয়ারফুল হলেও খুব একটা সুবিধা করে উঠতে পারে নি। আর ইসুজু এলটি-১৩৩পি লেট পিকআপ হলেও ভালোই গতি উঠাতে সক্ষম। এখন দেখার বিষয় এই এমটি-১৩৪কিউ কতটা সফলতা অর্জন করতে পারে।
Engine:: 6HK1-TCN 6 Cylinder 7790cc Over Headcam Engine
240Ps with 706Nm Torque
Pros: Powerful Turbocharged Engine
Smooth Ready Pick up
Long Chassis
Lower Price (40+Lac Asking)
Cons: No Air Suspension
No ABS
No Retarder
No Disc Breakes
It is new on the streets of Bangladesh. The easiest way to identify it is its rim, which is basically 10 bolts. Generally the Hino 1 or the Isuzu LT-1333 P8 Bolt Rim. The 790 cc cylinders have a turbocharged diesel engine. Japanese brands' turbo charged engine, enough for the road to shake.
Able to lift 0-80 very quickly. This bus is roughly 12 meters tall.
But sadly there is no air suspension, ABS and returners. That's the bad side of this car.
In this budget, its compatitors are Ashok Leyland 12mph, Isuzu LT-13P, Hino Ek-1 Joe and Man CLA-280
There is a lot of difference between the valuation. Ashok Leyland 12m FE is roughly around 40 million, which includes Turbo Charge, Returns and ABS. Just the engine's power is a little less (225 horsepower) but it does not have any effect. On the other hand, there is no such thing as saying in the Hino Ek-1 package of 56 lakhs. But the natural pickup of the natural assyrate engine is cool. And the man CLA-280 engine powered but could not get a lot of advantage. And the Isuzu LT-13P is a pick-up pickup, but it is good to take the speed. Now see how much this MT-134Q can achieve.
ISUZU MT-134Q (BANGLA)
বাংলাদেশের রাস্তায় এটি নতুন। এটি চেনার সব থেকে সহজ উপায় হল এর রিম, যেটা মূলত ১০ টি বোল্টের। সাধারণত হিনো ১যে বা ইসুজু এলটি-১৩৩পি ৮ বোল্টের রিম। ৭৭৯০ সিসির ৬ সিলিন্ডারের টার্বোচার্জড ডিজেল ইঞ্জিন। জাপানি ব্রান্ডের টার্বো চার্জড ইঞ্জিন, রাস্তা কাঁপানোর জন্য যথেষ্ট।
খুব দ্রুত ০-৮০ উঠাতে সক্ষম। মোটামুটি ১২ মিটার লম্বা এই বাস।
কিন্তু দুঃখের বিষয় এটায় এয়ার সাসপেনশন, এবিএস ও রিটার্ডার কিছুই নেই। এটাই এই গাড়ির খারাপ দিক।
এই বাজেটে এর কম্পিটিটর হচ্ছে অশোক লিল্যান্ড ১২মি এফই , ইসুজু এলটি-১৩৩পি, হিনো একে-১যে ও ম্যান সিএলএ-২৮০
এদের মধ্যে মূল্যমানের অনেক পার্থক্য। অশোক লিল্যান্ড ১২মি এফই মোটামুটি ৪০ লাখের আশেপাশে যা টার্বো চার্জড, রিটার্ডার ও এবিএস সংবলিত। শুধু ইঞ্জিন এর ক্ষমতা কিছু কম (২২৫ হর্স পাওয়ার) কিন্তু সেটা খুব একটা প্রভাব ফেলে না। অপর দিকে হিনো একে-১যে ৫৬ লাখ টাকার প্যাকেজে বলার মতো বিশেষ কিছু নেই। তবে ন্যাচারালি অ্যাসপাইরেটেড ইঞ্জিনের কারেন্ট পিকআপ দুর্দান্ত । আর ম্যান সিএলএ-২৮০ এর ইঞ্জিন পাওয়ারফুল হলেও খুব একটা সুবিধা করে উঠতে পারে নি। আর ইসুজু এলটি-১৩৩পি লেট পিকআপ হলেও ভালোই গতি উঠাতে সক্ষম। এখন দেখার বিষয় এই এমটি-১৩৪কিউ কতটা সফলতা অর্জন করতে পারে।
No comments